Artykuł sponsorowany

Rodzaje nadruków wykonywanych na odzieży

Rodzaje nadruków wykonywanych na odzieży

Nanoszenie na tkaniny rozmaitych nadruków to jedna z tradycyjnych metod zdobienia materiału. Pierwotnie w ten sposób wykonywano powtarzalne wzory na całych zwojach materiału. Dziś nowoczesne technologie dają możliwość personalizowania nawet pojedynczych sztuk gotowej odzieży dzięki pełnokolorowym obrazkom i napisom w wysokiej rozdzielczości. W zależności od ilości ubrań, jakie mają być ozdobione, korzysta się z różnych technik druku.

Klasyczny sitodruk

Najpopularniejszym sposobem zdobienia tkanin jest technika sitodruku. Polega ona na wykorzystywaniu specjalnych ramek z naciągniętą siatką, które pełnią funkcję matrycy będącej odzwierciedleniem stworzonego wzoru. Jest to możliwe, ponieważ przy jej przygotowaniu część oczek pozostaje odkryta i będzie przepuszczała farbę, tam, gdzie na materiale ma zostać utworzony nadruk, a część pozostaje nieprzepuszczalna. Ramki powstają oddzielnie dla wszystkich używanych barw, które drukuje się, nakładając na powierzchnię siatki farbę i przeciągając po niej tzw. raklem. Tradycyjny sitodruk sprawdza się najlepiej tam, gdzie dekorowane są jednorazowo większe partie odzieży. Ze względu na konieczność przygotowania matryc, wiążącą się z dodatkowym kosztem będzie mniej opłacalny przy krótszych seriach czy produkcji jednostkowej. W takich przypadkach lepiej zdecydować się na jedną z cyfrowych technologii wykonywania nadruków na odzieży. W Poznaniu w ich przygotowywaniu specjalizuje się drukarnia cyfrowa Aniger.

Cyfrowy druk na tkaninach

Technologie cyfrowego druku na tkaninach to głównie DTG (Direct to Garmet) oraz DTF (Direct to Film). W przypadku druku DTG barwnik jest nanoszony na materiał i jest na nim utrwalany dzięki podwyższonej temperaturze uzyskiwanej bezpośrednio przed umieszczeniem na nim nadruku przez podgrzanie lub po nim przy zastosowaniu wygrzewania. Inną opcją jest druk DTF, czyli wykonanie nadruku na specjalnej folii, którą następnie łączy się z tkaniną za sprawą znajdującego się na jej spodniej powierzchni kleju. Jest on aktywowany termiczne, folia musi więc także w tym przypadku zostać podgrzana. Zamiast folii istnieje możliwość użycia papieru z wykonanym nadrukiem. W takiej sytuacji mówimy o druku termotransferowym. Drukarnia cyfrowa Aniger z Poznania zajmuje się nadrukami reklamowymi na odzieży i tekstyliach, a także podłożach sztywnych – metalu i tworzywie sztucznym.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.